Logo nedir? Sözcük mealı olarak ana mukabillığı dilimizde amblem olan, bir ustalıkin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mealını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak ustalıkletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı ustalıki sembolize edebileceği gibi, markanın kendi mealı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara iye mümkün.
Sorusu sorulduğunda sözcük mealının haricinde, birokkalı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan nüfus veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı bayağı önemlidir. öbür taraftan logo tasar çizim çkırmızıışmasını meydana getirecek nüfus veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çkırmızıışmanızı kesinlikle bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, ustalıkletmenizin ve bundan ahir çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çkırmızıışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğustalıktirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş vadiı ile faaliyette mevcut şirketler bâtınin henüz çok yeğleme edilebilir. Yekta bir sektörde hareket gösteren ustalıkletmelerin ekseriyetle logoları kesimü oyun eder. Lakin birden ziyade kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda benzemek imkansızdır.
Logo ne ustalıke yarar?
İşletmeler bâtınin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dakika aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Külüstür halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan sahiden bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple ustalıkletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza bek adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasar çizim” çkırmızıışması ile temellayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) deyiş eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir zevahirte teşhisnmasını sağlayıcı ustalıkaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, amelî anlaşılır, geçekırlanması amelî, olabilir olduğunca azca nüshada renkten oluşfinansıdır. Her çbedel baskı ve fason tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok majör ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka şirket ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa illet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya majör mazarrat verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine makul olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini kesinlikle teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin katıesna icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dakika da temizılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da şirket bâtınin logo tasarlanacağı dakika o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dakika simgenin taşıyacağı meal hizmetında bu bili çok önemlidir.